Παγκόσμια πρεμιέρα στην Επίδαυρο με τον Γιόχαν Σίμονς του διάσημου Theater Hollandia.

Με τη σύγχρονη μεταγραφή της “Άλκηστις” του Ευριπίδη από τον σημαντικό Ολλανδό εκπρόσωπο της ευρωπαϊκής πρωτοπορίας ανοίγει φέτος το Φεστιβάλ Επιδαύρου το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου.

Με ένα θεατρικό γεγονός διεθνούς εμβέλειας θα ανοίξει φέτος η Επίδαυρος το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου. Το Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου παρουσιάζει την “Άλκηστη” του Ευριπίδη, σε σκηνοθεσία του Ολλανδού Γιόχαν Σίμονς, ιδρυτή του διάσημου Theater Hollandia και πρωτεργάτη της ευρωπαϊκής θεατρικής πρωτοπορίας. Μια πολυαναμενόμενη παγκόσμια πρεμιέρα, η οποία στην Ελλάδα θα παρουσιαστεί αποκλειστικά στην Επίδαυρο, πριν αναχωρήσει για τη Γερμανία, καθώς πρόκειται για συμπαραγωγή του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου με το κρατικό γερμανικό Schauspielhaus Bochum.

Το ελληνικό κοινό γνώρισε τον Γιόχαν Σίμονς στο Ηρώδειο, όπου παρουσίασε το 2002 τις “Βάκχες” του Ευριπίδη, ενώ ακολούθησε το “Καζιμίρ και Καρολίνα” του Χόρβατ (2009), σε συν-σκηνοθεσία με τον συνεργάτη του Paul Koek. Φέτος, έρχεται για πρώτη φορά στην Επίδαυρο, παραμένοντας πιστός στη μινιμαλιστική αισθητική του και την κατά βάση μουσική προσέγγιση των κειμένων που ανεβάζει. Στο νέο αυτό έργο επιχειρεί μια σύγχρονη μεταγραφή της ευριπίδειας “Άλκηστις”, καθοδηγώντας ένα καστ καταξιωμένων και νεότερων διεθνών Γερμανών και Ολλανδών –Αν Ριετμάιερ, Στίβεν Σαρφ, Έλσι ντε Μπράου, Στέφαν Χούνσταϊν, Βίκτορ Άιντενς– ηθοποιών, μεταξύ των οποίων και ο βραβευμένος με EMMY Α’ Ανδρικού Ρόλου Πιερ Μπόκμα. Η επιλογή του να τοποθετήσει στη θέση του Χορού τέσσερις τραγουδιστές και ένα εκκλησιαστικό όργανο, με όχημα τη μουσική της ομώνυμης όπερας του Γκλουκ, παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον.

.

Το έργο

Από τα πιο αλλόκοτα έργα του Ευριπίδη, στο μεταίχμιο μεταξύ τραγωδίας και κωμωδίας, η “Άλκηστη” αφηγείται την ιστορία μιας γυναίκας που θυσιάζει τη ζωή της για να σώσει τη ζωή του ετοιμοθάνατου άντρα της. Θρήνοι, διαπραγματεύσεις, διαφωνίες· ποιος δεν φοβάται να πεθάνει, ποιος δικαιούται περισσότερο να ζήσει. Εντέλει, ο Ηρακλής κατεβαίνει στον Άδη για να φέρει πίσω την Άλκηστη, μόνο που τώρα η ηρωίδα είναι μια ξένη για την οικογένειά της.

Ο Γιόχαν Σίμονς – Who is who

Γεννημένος το 1946 στην Ολλανδία, με σπουδές χορού στην Ακαδημία του Ρότερνταμ και υποκριτικής στη Θεατρική Ακαδημία του Μάαστριχτ, ο Γιόχαν Σίμονς είναι εκ των ιδρυτών του εμβληματικού Theater Hollandia μαζί με τον μουσικό Πολ Κουκ. Από την ίδρυσή του το 1985, το Theater Hollandia επιλέγει μια ριζοσπαστική προσέγγιση απέναντι στα κείμενα, ρίχνοντας βάρος στη μουσική διάσταση του λόγου και στοχεύοντας στη μουσικότητα της παράστασης. Αξίζει να σημειωθεί, επίσης, ότι η συστηματική ενασχόληση του Hollandia με την αρχαία τραγωδία από το 1989, και αφότου δούλεψε πάνω στον Προμηθέα, έχει δώσει σημαντικές σκηνικές προτάσεις, όπου η μουσική συνδυάζεται με τον χορό, την εικαστική έκφραση και την περφόρμανς.

Το 2001 ο Σίμονς έγινε καλλιτεχνικός διευθυντής του θεατρικού οργανισμού ZT/Hollandia και το 2005 ανέλαβε το βελγικό Publiekstheater, το οποίο μετονόμασε σε NTGent, δίνοντας νέα καλλιτεχνικά ερεθίσματα και σκηνοθετώντας μεταξύ άλλων κλασικά έργα του Αισχύλου και του Μπέκετ, και σενάρια των Κριστόφ Κισλόφσκι και Μπίλλι Γουάιλντερ.
Το 2009 ανακηρύχθηκε επίτιμος διδάκτορας του Πανεπιστημίου της Γάνδης. Από το 2010 έως το 2015 ο Σίμονς ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής του βραβευμένου επί των ημερών του Münchner Kammerspiele. Το 2014 έλαβε το γερμανικό θεατρικό βραβείο Der Faust για την παράσταση “Ο θάνατος του Νταντόν”. Την ίδια χρονιά τιμήθηκε επίσης με το θεατρικό βραβείο του Βερολίνου, αλλά και με το Prinz Bernhard Kulturfonds Preis, το σημαντικότερο καλλιτεχνικό βραβείο των Κάτω Χωρών, για τη συνολική προσφορά του στο θέατρο εντός και εκτός συνόρων. 
Από το 2015 έως το 2017 ο Σίμονς ήταν καλλιτεχνικός διευθυντής της Ruhrtriennale και επέστρεψε στο NTGent ως καλλιτεχνικός σύμβουλος, ενώ από τη σεζόν 2018/2019 έχει αναλάβει την καλλιτεχνική διεύθυνση του Schauspielhaus Bochum.

Προπώληση μέσω aefestival.gr, viva.gr.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Notify of
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x