Διαβούλευση Δημάρχων στον Πόρο: Κοινό μέτωπο για το μέλλον του Αργοσαρωνικού – Τι δήλωσε ο Τάσος Χρόνης.
Με πρωτοβουλία του Δήμου Πόρου, σε συνεργασία με τον περιβαλλοντικό οργανισμό Aegean Rebreath και το Δίκτυο Μπλε Δήμων, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 22 Ιουνίου στην «Αίθουσα Κογιώνη» στον Πόρο, μια κρίσιμη ημερίδα διαβούλευσης με τη συμμετοχή τοπικών και περιφερειακών φορέων.
Στην ημερίδα έδωσαν το «παρών» Δήμαρχοι και εκπρόσωποι Δήμων από μια ευρεία περιοχή που επηρεάζεται άμεσα από το θαλάσσιο μέτωπο, συμπεριλαμβανομένων των Δήμων Πόρου, Σαλαμίνας, Αγκιστρίου, Κορινθίων, Τροιζηνίας-Μεθάνων, Ναυπλιέων, Ερμιονίδας, Βόρειας και Νότιας Κυνουρίας, καθώς και της Σκύρου.
Στο επίκεντρο η βιώσιμη ανάπτυξη και το περιβάλλον
Βασικός άξονας της συζήτησης ήταν η ανάδειξη των σημαντικότερων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι νησιωτικοί και παράκτιοι δήμοι. Οι συμμετέχοντες επικεντρώθηκαν σε δύο ζητήματα ζωτικής σημασίας:
- Τις εγκαταστάσεις μονάδων υδατοκαλλιέργειας (ΠΟΑΥ): Η χωροθέτηση και οι επιπτώσεις τους στο θαλάσσιο οικοσύστημα και την τοπική οικονομία.
- Τη διαχείριση απορριμμάτων: Ένα πρόβλημα που καθορίζει την καθημερινότητα των πολιτών και την τουριστική εικόνα των περιοχών μας.

Η τοποθέτηση του Δημάρχου Επιδαύρου, Τάσου Χρόνη
Ο Δήμαρχος Επιδαύρου, Τάσος Χρόνης, αναδεικνύοντας τη σημασία της συνεργασίας μεταξύ των τοπικών αρχών, δήλωσε χαρακτηριστικά:
«Μαζί με τους δημάρχους και εκπροσώπους Δήμων από τον Πόρο, τη Σαλαμίνα, το Αγκίστρι, την Κορινθία, την Τροιζηνία-Μέθανα, το Ναύπλιο, την Ερμιονίδα, τη Βόρεια και Νότια Κυνουρία και τη Σκύρο, επικεντρωθήκαμε κυρίως στα ζητήματα της εγκατάστασης μονάδων υδατοκαλλιέργειας (ΠΟΑΥ) και της διαχείρισης απορριμμάτων. Πρόκειται για δύο θέματα που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα, το φυσικό περιβάλλον και την αναπτυξιακή προοπτική των νησιωτικών και παράκτιων περιοχών μας».
Επόμενα βήματα
Στόχος της πρωτοβουλίας είναι η διαμόρφωση συγκεκριμένων προτάσεων και η ανάληψη συντονισμένων δράσεων. Τα συμπεράσματα της ημερίδας δεν θα μείνουν στο επίπεδο του διαλόγου, καθώς θα αξιοποιηθούν άμεσα για παρεμβάσεις προς τα αρμόδια θεσμικά όργανα, με σκοπό τη διεκδίκηση λύσεων που προστατεύουν το περιβάλλον και διασφαλίζουν τη βιώσιμη προοπτική της περιοχής του Αργοσαρωνικού.
